Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci
Dla kogo szukasz zajęć TUS w Gdyni lub Gdańsku?
Dzięki zajęciom TUS, Twoje dziecko:
- nauczy się lepiej rozpoznawać swoje emocje i nad nimi panować,
- wzmocni swoją samoocenę,
- pozna nowe strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
- zbuduje pozytywne relacje z rówieśnikami
- będzie miało okazję trenować umiejętności społeczne i jednocześnie świetnie się bawić.
Założycielka Błękitnej Chatki
Nazywam się Dorota Bentkowska i jestem psychologiem dziecięcym i współautorką metodologii TUS Węglarz, Bentkowskiej oraz mamą. Szkolę specjalistów, prowadzę zajęcia ze studentami, tworzę materiały do pracy metodą TUS (pomocetus.pl) i prowadzę centrum terapii „Błękitna Chatka”, w którym wszelkie teorie przekuwamy w praktykę, zmieniając życie naszych podopiecznych na lepsze.
Jestem również autorką trzech książek poświęconych Treningowi Umiejętności Społecznych:
- „Wspólna przygoda. Zestaw do prowadzenia zajęć rozwijających umiejętności społeczne” wyd. Bliżej Przedszkola (2019)
- „Trening Umiejętności Społecznych. Przewodnik dla terapeutów.” wyd. Harmonia (2020)
- „Czas relacji czyli wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka”, wyd. Pomoce TUS (2021)
Grupy przedszkolne
Dzieci 4 - 6 lat
W jakich obszarach najczęściej pojawią się trudności?
- problem z czekaniem na swoją kolej, przestrzeganiem zasad,
- nieradzenie sobie ze złością, zachowania agresywne,
- nadruchliwość i brak skupienia podczas zajęć w przedszkolu,
- trudność w regulacji emocji,
- wycofanie w kontaktach z rówieśnikami,
- chęć nawiązywania interakcji głównie z osobą dorosłą.
Grupa przedszkolna
dzieci 4-6 lat-
cykl szesnastu 60-minutowych zajęć
-
Grupa 4-6 dzieci
-
Bezpłatna konsultacja podsumowująca dla rodzica na koniec cyklu zajęć
-
8 ebooków dla rodzica uzupełniających treści prezentowane podczas zajęć
-
Możliwość odrobienia jednej nieobecności w miesiącu
-
Dzieci dobierane są do grup na podstawie wieku oraz doświadczanych trudności
Grupy wczesnoszkolne
Dzieci 7 - 9 lat
W jakich obszarach najczęściej pojawią się trudności?
- brak skupienia podczas lekcji,
- nieradzenie sobie ze złością,
- nieśmiałość, wycofanie,
- trudność w regulacji emocji,
- wysoki poziom lęku,
- brak relacji przyjacielskich z rówieśnikami.
Grupa wczesnoszkolna
dzieci 7-9 lat-
cykl szesnastu 60-minutowych zajęć
-
Grupa 4-6 dzieci
-
Bezpłatna konsultacja podsumowująca dla rodzica na koniec cyklu zajęć
-
8 ebooków dla rodzica uzupełniających treści prezentowane podczas zajęć
-
Możliwość odrobienia jednej nieobecności w miesiącu
-
Dzieci dobierane są do grup na podstawie wieku oraz doświadczanych trudności
Grupy szkolne
Dzieci 10 - 17 lat
W jakich obszarach najczęściej pojawią się trudności?
- niska samoocena,
- wycofanie i nieśmiałość,
- konflikty z rodzicami
- brak strategii radzenia sobie ze stresem,
- wysoki poziom lęku,
- brak relacji przyjacielskich z rówieśnikami.
Grupa szkolna
dzieci 10-17 lat-
cykl czternastu 50-minutowych zajęć
-
Grupa 2-4 osób
-
Dwie konsultacje dla rodzica – po siódmym i czternastym spotkaniu
-
8 ebooków dla rodzica uzupełniających treści prezentowane podczas zajęć
-
Możliwość odrobienia jednej nieobecności w miesiącu
-
Uczestnicy są dobierani są do grup na podstawie wieku oraz doświadczanych trudności
dr Agata Hejmowska
mgr Dorota Bentkowska
mgr Maria Stefaniak
mgr Justyna Michalik
mgr Monika Nowak
mgr Aleksandra Car
mgr Sandra Kalista
mgr Alicja Kubiszewska
mgr Karolina Danelczyk
mgr Martyna Siecla
mgr Zuzanna Maniecka
mgr Jacek Gach
Trenerzy TUS
Trenerzy TUS prowadzący nasze zajęcia to psycholodzy i pedagodzy z wieloletnim doświadczeniem i ogromną pasją do swojej pracy. Poza prowadzeniem zajęć TUS, wielu z nich kształci również innych specjalistów, prowadząc szkolenia i wykładając na uczelniach wyższych.
Najczęstsze pytania
Zazwyczaj grupy przedszkolne i wczesnoszkolne liczą 4-6 dzieci. Natomiast w przypadku starszych grup oraz dzieci z większymi trudnościami, zajęcia realizowane są w grupach 2-3 osobowych.
Jeden cykl zajęć to 16 spotkań. Rekomendujemy udział dziecka w przynajmniej dwóch cyklach zajęć.
Na zajęcia TUS składają się następujące elementy:
1) psychoedukacja – uczestnicy poznają nowe pojęcia, omawiają w sposób teoretyczny strategie radzenia sobie w różnych sytuacjach (np. dowiadują się czym jest asertywność czy empatia),
2) ćwiczenie umiejętności – uczestnicy nabywają i trenują konkretne umiejętności podczas ćwiczeń i zabaw (np. składanie sobie życzeń czy proszenie o pomoc),
3) doświadczenie – prowadzący aranżuje zajęcia w taki sposób, aby dzieci mogły doświadczyć akceptacji, szacunku, poczucia kompetencji w relacjach (np. podczas gry wymagającej współpracy wszystkich członków grupy),
4) generalizacja – dzieci nabyte podczas zajęć umiejętności przenoszą na swoje codzienne funkcjonowanie. Potrafią lepiej radzić sobie w sytuacjach społecznych, wierzą w swoje kompetencje.
W naszym centrum prowadzimy zajęcia według metodologii TUS Węglarz, Bentkowskiej zgodnie z którą istnieje 8 obszarów umiejętności społecznych, nad którymi pracujemy:
1. Emocje
2. Normy społeczne
3. Komunikacja
4. Teoria umysłu
5. Asertywność
6. Samowiedza i samoświadomość
7. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych
8. Współpraca
Nowe grupy TUS otwieramy we wrześniu i w lutym. Poza wyjątkowymi sytuacjami, nie ma możliwości dołączenia do grupy w trakcie semestru. Kiedy zgłosisz się do nas np. w kwietniu, zapiszemy dziecko na listę oczekujących i odezwiemy się do Ciebie w sierpniu.
Staramy się przyjąć na TUS każde dziecko które skończyło 4 lata, jednak nie zawsze jest to możliwe. Jeżeli dziecko:
- wykazuje zachowania agresywne lub autoagresywne, które mogą zagrażać bezpieczeństwu uczestników,
- ma niepełnosprawność intelektualną,
- ma zbyt wysoki poziom lęku,
może się zdarzyć, że zaproponujemy udział w terapii indywidualnej.
Co mówią rodzice?
Formularz kontaktowy
Zostaw swoje dane, jeżeli chcesz zapisać się na listę oczekujących na kolejny cykl zajęć.