fbpx

Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci

Dla kogo szukasz zajęć TUS w Gdyni lub Gdańsku?

Dzięki zajęciom TUS, Twoje dziecko:

  • nauczy się lepiej rozpoznawać swoje emocje i nad nimi panować,
  • wzmocni swoją samoocenę,
  • pozna nowe strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
  • zbuduje pozytywne relacje z rówieśnikami
  • będzie miało okazję trenować umiejętności społeczne i jednocześnie świetnie się bawić.

Założycielka Błękitnej Chatki

Nazywam się Dorota Bentkowska i jestem psychologiem dziecięcym i współautorką metodologii TUS Węglarz, Bentkowskiej oraz mamą. Szkolę specjalistów, prowadzę zajęcia ze studentami, tworzę materiały do pracy metodą TUS (pomocetus.pl) i prowadzę centrum terapii „Błękitna Chatka”, w którym wszelkie teorie przekuwamy w praktykę, zmieniając życie naszych podopiecznych na lepsze.

Jestem również autorką trzech książek poświęconych Treningowi Umiejętności Społecznych:

  • „Wspólna przygoda. Zestaw do prowadzenia zajęć rozwijających umiejętności społeczne” wyd. Bliżej Przedszkola (2019)
  • „Trening Umiejętności Społecznych. Przewodnik dla terapeutów.” wyd. Harmonia (2020)
  • „Czas relacji czyli wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka”, wyd. Pomoce TUS (2021)
0
Od tylu lat prowadzimy TUS
0
Tylu naszych specjalistów prowadzi TUS
0
Tyle grup TUS spotyka się każdego tygodnia
0
Uczestników bierze udział w TUS

Grupy przedszkolne

Dzieci 4 - 6 lat

W jakich obszarach najczęściej pojawią się trudności?

  • problem z czekaniem na swoją kolej, przestrzeganiem zasad,
  • nieradzenie sobie ze złością, zachowania agresywne,
  • nadruchliwość i brak skupienia podczas zajęć w przedszkolu,
  • trudność w regulacji emocji,
  • wycofanie w kontaktach z rówieśnikami,
  • chęć nawiązywania interakcji głównie z osobą dorosłą.

Jak to działa?

Grupa przedszkolna

dzieci 4-6 lat
520 zł
/miesiąc
  • cykl szesnastu 60-minutowych zajęć
  • Grupa 4-6 dzieci
  • Bezpłatna konsultacja podsumowująca dla rodzica na koniec cyklu zajęć
  • 8 ebooków dla rodzica uzupełniających treści prezentowane podczas zajęć
  • Możliwość odrobienia jednej nieobecności w miesiącu
  • Dzieci dobierane są do grup na podstawie wieku oraz doświadczanych trudności

Grupy wczesnoszkolne

Dzieci 7 - 9 lat

W jakich obszarach najczęściej pojawią się trudności?

  • brak skupienia podczas lekcji,
  • nieradzenie sobie ze złością, 
  • nieśmiałość, wycofanie,
  • trudność w regulacji emocji,
  • wysoki poziom lęku,
  • brak relacji przyjacielskich z rówieśnikami.

Jak to działa?

Grupa wczesnoszkolna

dzieci 7-9 lat
520 zł
/miesiąc
  • cykl szesnastu 60-minutowych zajęć
  • Grupa 4-6 dzieci
  • Bezpłatna konsultacja podsumowująca dla rodzica na koniec cyklu zajęć
  • 8 ebooków dla rodzica uzupełniających treści prezentowane podczas zajęć
  • Możliwość odrobienia jednej nieobecności w miesiącu
  • Dzieci dobierane są do grup na podstawie wieku oraz doświadczanych trudności

Grupy szkolne

Dzieci 10 - 17 lat

W jakich obszarach najczęściej pojawią się trudności?

  • niska samoocena,
  • wycofanie i nieśmiałość,
  • konflikty z rodzicami
  • brak strategii radzenia sobie ze stresem,
  • wysoki poziom lęku,
  • brak relacji przyjacielskich z rówieśnikami.

Jak to działa?

Grupa szkolna

dzieci 10-17 lat
550 zł
/miesiąc
  • cykl czternastu 50-minutowych zajęć
  • Grupa 2-4 osób
  • Dwie konsultacje dla rodzica – po siódmym i czternastym spotkaniu
  • 8 ebooków dla rodzica uzupełniających treści prezentowane podczas zajęć
  • Możliwość odrobienia jednej nieobecności w miesiącu
  • Uczestnicy są dobierani są do grup na podstawie wieku oraz doświadczanych trudności

dr Agata Hejmowska

Psycholog

mgr Dorota Bentkowska

Psycholog

mgr Maria Stefaniak

Psycholog

mgr Justyna Michalik

Psycholog

mgr Monika Nowak

Psycholog

mgr Aleksandra Car

Psycholog

mgr Sandra Kalista

Psycholog

mgr Alicja Kubiszewska

Psycholog

mgr Karolina Danelczyk

Pedagog

mgr Martyna Siecla

Psycholog

mgr Zuzanna Maniecka

Psycholog

mgr Jacek Gach

Pedagog

Trenerzy TUS

Trenerzy TUS prowadzący nasze zajęcia to psycholodzy i pedagodzy z wieloletnim doświadczeniem i ogromną pasją do swojej pracy. Poza prowadzeniem zajęć TUS, wielu z nich kształci również innych specjalistów, prowadząc szkolenia i wykładając na uczelniach wyższych.

Najczęstsze pytania

Zazwyczaj grupy przedszkolne i wczesnoszkolne liczą 4-6 dzieci. Natomiast w przypadku starszych grup oraz dzieci z większymi trudnościami, zajęcia realizowane są w grupach 2-3 osobowych.

Jeden cykl zajęć to 16 spotkań. Rekomendujemy udział dziecka w przynajmniej dwóch cyklach zajęć.

Na zajęcia TUS składają się następujące elementy:
1) psychoedukacja – uczestnicy poznają nowe pojęcia, omawiają w sposób teoretyczny strategie radzenia sobie w różnych sytuacjach (np. dowiadują się czym jest asertywność czy empatia),

2) ćwiczenie umiejętności – uczestnicy nabywają i trenują konkretne umiejętności podczas ćwiczeń i zabaw (np. składanie sobie życzeń czy proszenie o pomoc),

3)  doświadczenie – prowadzący aranżuje zajęcia w taki sposób, aby dzieci mogły doświadczyć akceptacji, szacunku, poczucia kompetencji w relacjach (np. podczas gry wymagającej współpracy wszystkich członków grupy),
4) generalizacja – dzieci nabyte podczas zajęć umiejętności przenoszą na swoje codzienne funkcjonowanie. Potrafią lepiej radzić sobie w sytuacjach społecznych, wierzą w swoje kompetencje.

W naszym centrum prowadzimy zajęcia według metodologii TUS Węglarz, Bentkowskiej zgodnie z którą istnieje 8 obszarów umiejętności społecznych, nad którymi pracujemy:

1. Emocje
2. Normy społeczne
3. Komunikacja
4. Teoria umysłu
5. Asertywność
6. Samowiedza i samoświadomość
7. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych
8. Współpraca

Nowe grupy TUS otwieramy we wrześniu i w lutym. Poza wyjątkowymi sytuacjami, nie ma możliwości dołączenia do grupy w trakcie semestru. Kiedy zgłosisz się do nas np. w kwietniu, zapiszemy dziecko na listę oczekujących i odezwiemy się do Ciebie w sierpniu.

Staramy się przyjąć na TUS każde dziecko które skończyło 4 lata, jednak nie zawsze jest to możliwe. Jeżeli dziecko:

  • wykazuje zachowania agresywne lub autoagresywne, które mogą zagrażać bezpieczeństwu uczestników,
  • ma niepełnosprawność intelektualną,
  • ma zbyt wysoki poziom lęku,
    może się zdarzyć, że zaproponujemy udział w terapii indywidualnej.

Co mówią rodzice?

Formularz kontaktowy


Zostaw swoje dane, jeżeli chcesz zapisać się na listę oczekujących na kolejny cykl zajęć.

Dziękujemy!

Przesłano formularz

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie!
Skontaktujemy się z Tobą.

Ta witryna używa plików cookie, aby móc wyświetlać Tobie najlepiej dopasowane treści. Dowiedz się więcej o polityce plików cookie